تحصیل در آلمان 2024 | شرایط و قوانین مهاجرت تحصیلی به آلمان

مقدمه‌ای درباره کشور آلمان

کشور آلمان در غرب قاره اروپا و در همسایگی اتریش، لهستان، هلند، بلژیک و فرانسه و چندین کشور دیگر قرار دارد.آلمان با ۱۶ ایالت از مقاصد محبوب به خصوص برای دانشجویان و مهاجرین ایرانی است.

ویدئوهای رضایت متقاضیان تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان در یک نگاه

پکیج های مهاجرت تحصیلی به آلمان

با گروه پارسیان اپلای با صرف کمترین هزینه و با خیالی راحت به آلمان مهاجرت کنید…

فقط پذیرش تحصیلی

(پکیج اول)

در این پکیج فقط خدمات اخذ پذیرش تحصیلی ارائه میگردد.

در صورتیکه خدمات تایید مدارک در سفارت آلمان به خدمات بالا اضافه شود، مبلغ ۱۰۰ یورو اضافه خواهد شد .

فقط خدمات ویزا

(پکیج دوم)

در این پکیج فقط خدمات ویزا ارائه میگردد .

افرادی که پذیرش تحصیلی را از قبل دارند ، میتوانند از خدمات این پکیج استفاده کنند

هزینه کل این پکیج ۱۴۰۰ یورو می‌باشد.

خدمات کامل از صفر تا صد

(پکیج سوم)

**تخفیف دار**

هزینه کل این پکیج ۲۷۵۰ یورو می‌باشد.

برای پذیرش انکلیسی زبان کل مبلغ ۳۰۰۰ یورو می‌باشد.

طرح مهاجرتی ارمنستان به آلمان

(مربوط به ویزای کاری و ویزای دانشجویی آلمان می‌باشد)

این طرح مهاجرتی در حال حاضر به صورت موقت غیرفعال می‌باشد.

در این طرح متقاضیان باید حداقل ۶ ماه در خاک ارمنستان حضور داشته باشند تا بتوانند جهت ویزا از طریق سفارت آلمان در ارمنستان اقدام‌ کنند.

جهت درخواست ویزا از طریق سفارت آلمان در ارمنستان ارائه مدرک زبان آلمانی الزامی نیست و این مطلب یکی از مهمترین مزایای این طرح مهاجرتی می باشد.

هزینه کل این پکیج برای ویزای تحصیلی ۴۰۰۰ یورو و برای ویزای کاری نیز ۴۰۰۰ یورو می‌باشد.

طرح مهاجرتی ترکیه به آلمان

(مربوط به ویزای کاری و ویزای دانشجویی آلمان می‌باشد)

این طرح مهاجرتی در حال حاضر به صورت موقت غیرفعال می‌باشد.

در این طرح متقاضیان باید حداقل ۶ ماه در خاک ترکیه حضور داشته باشند تا بتوانند جهت ویزا از طریق سفارت آلمان در ترکیه اقدام‌ کنند.

جهت درخواست ویزا برای متقاضیانی که پذیرش آلمانی زبان دارند، ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1 ضروریست.

هزینه کل این پکیج برای ویزای تحصیلی ۳۰۰۰ یورو و برای ویزای کاری نیز ۳۰۰۰ یورو می‌باشد.

0 %
ریت پذیرش‌های اخذ شده
+ 0 %
ریت ویزاهای موفق

هزینه‌های تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه های زندگی بصورت تقریبی

هزینه اجاره خوابگاه​

ماهانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ یورو

اصولا خوابگاه ها اتاق های ۱ تخته به دانشجویان ارائه می دهند و همچنین اصولا هزینه ی اینترنت و آب و برق به صورت رایگان می باشد. همچنین در اکثر خوابگاه ها سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه در داخل اتاق به صورت کاملا شخصی میباشد و در بعضی از خوابگاه ها ممکن است به صورت مشترک باشد.

هزینه خورد و خوراک

ماهانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو

دانشجویان امکان استفاده از سلف و سرویس دانشگاه را دارند که اصولا هزینه ی وعده های غذایی بسیار کم هزینه به نسبت رستوران های خارج از دانشگاه می باشد.

هزینه بیمه سلامتی

ماهانه بین ۳۲ تا ۸۵ یورو

دریافت کارت بیمه سلامتی برای دانشجویان اجباریست و هزینه‌ی آن بستگی به نوع بیمه و سقف پوشش خدمات آن دارد.

هزینه استفاده از تلفن همراه

ماهانه بین ۲۰ تا ۳۰ یورو

هزینه استفاده از برق

ماهانه حدود ۴۰ یورو

در بعضی خوابگاه‌ها هزینه استفاده از برق بر عهده دانشجو نمی‌باشد.

سایر هزینه‌ها

ماهانه حدود ۱۰۰ یورو

اجازه کار دانشجویی

نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی آلمان

هر فرد با ویزای دانشجویی آلمان اجازه سفر به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا را نیز داراست.

شهريه ي دانشگاههاي آلمان بين ترمي ۱۰۰ الي ۴۰۰ يورو مي باشد .

فرزندان اجازه ي تحصيل رايگان در موسسات و مدارس آموزشي آلمان را دارند.

هزينه ي زندگي دانشجويي بصورت متاهلي ماهانه حدودا ۱۲۰۰ يورو برآورد مي شود و به ازاي هر فرزند ٢٠٠ الي ٣٠٠ يورو ماهانه افزايش مي‌یابد.

پروسه اخذ پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان تقريبا ۳ الي ۴ ماه زمان مي‌برد و همچنين پروسه‌ي ويزاي دانشجويي آلمان پس از انجام مصاحبه حدودا ۲ الي ۴ ماه می باشد.

اگر شخصي سیتیزن آلمان باشد و در داخل آلمان ساپورت مالي متقاضي را متقبل شود و يا دانشجو بورسيه اي از آلمان داشته باشد ، وي از ارائه ي حدود ۱۲۰۰۰ يورو معاف است.

برخي از شهر ها در آلمان پس از ورود متقاضي مبلغ حدود ۱۲۰۰۰ يورو را بلاك ميكنند و فقط دانشجو مجاز به برداشت حدود ۹۳۴ يورو در ماه ميباشد، برخي شهرها هم خير و فقط يك روز كافيست كه اون مبلغ جهت تمديد ويزا در بانك بماند.

همسري كه ويزاي همراه دريافت ميكند اجازه ي تحصيل و یا كار فول تایم خواهد داشت. همچنین همسر جهت درخواست ویزای همراه باید مدرک زبان آلمانی سطح A1 ( که پایینترین سطح زبان آلمانی میباشد ) را دارا باشد.

برخي از شهر ها در آلمان در اوایل ورود در حین گذراندن زبان آلمانی اجازه کار نمیدهند و پس از حدود ۳ الی ۵ ماه که متقاضی مدرک زبان آلمانی TESTDAF یا DSH را دریافت میکند اجازه کار خواهد داشت.

براي درخواست ويزاي دانشجويي هر شخص بايد مبلغ حدود ۱۲۰۰۰ یورو به مدت يك روز يا بيشتر در حساب بانكي در ايران (هر بانك دلخواه) قرار دهد و يك نامه تمكن مالي به زبان انگليسي از بانك دريافت كند و به سفارت ارائه دهد.

در صورتيكه يكي از زوجين پذيرش تحصيلي از دانشگاههاي آلمان را دارا باشد ، بعد از ویزای کیس اصلی و اخذ کارت اقامت کیس اصلی در آلمان (که حدود ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد)، همسر وي و فرزندان زير ١٨ سال ميتوانند براي ويزاي همراه نيز اقدام كنند و باهم وارد كشور آلمان شوند . تمکن مالی مورد نیاز جهت همسر حدود ۱۲۰۰۰ یورو و به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال حدود حدود ۶۰۰۰ یورو

عموما جهت درخواست پذيرش مشروط آلمانی زبان از طريق گروه پارسیان اپلای، متقاضيان عزيز نيازي به ارائه ي مدرك زبان آلماني ندارند.

در بدو ورود به آلمان ، متقاضيان بايستي حداقل حدود ۱۲۰۰۰ یورو به همراه داشته باشند ، زيرا ويزايي كه سفارت صادر ميكند ٣ الی ۶ ماه اعتبار دارد و بعد از ٣ الی ۶ ماه بايد به ١ سال تمديد شود و براي تمديد ويزا اين مبلغ بايد در حساب بانكي بنام دانشجو در آلمان افتتاح شود.

در طول دوره ي تحصيل كليه ي دانشجويان به مدت هفته اي ٢٠ ساعت اجازه ي كار دارند .به ازاي هر ساعت كار دانشجويي يك دانشجو ميتواند ساعتي حدودا ۱۱.۵ يورو ( مينيمم ) درامد داشته باشد .حدودا مينيمم دانشجويان مي‌توانند ماهانه ۷۵۰ الی ۹۵۰ يورو درامد داشته باشند. دانشجويان اجازه ي كار در داخل و يا خارج از دانشگاه را دارا مي‌باشند . كار دانشجويي ميتواند هم مرتبط و هم غير مرتبط با رشته ي تحصيلي دانشجو باشد.

پس از اتمام تحصيل ، دولت آلمان ١٨ ماه به دانشجويان فرصت يافتن شغل ميدهد و از لحظه اي كه دانشجويان كار پيدا ميكنند ، اگر حدود ۳ الی ۵ سال با ويزاي كاري زندگي كنند و به مدت ٦٠ ماه ماليات پرداخت كرده باشند ( از شروع تحصيل ) ، اقامت دائم دريافت خواهند كرد . ماليات هايي كه در دوران دانشجويي پرداخت ميشود براي دريافت اقامت دائم بصورت نصف قابل محاسبه است .

سطوح زبان آلمانی براساس سازمان CEFR در اروپا:

A1، A2، B1، B2، C1

رزرو وقت مصاحبه برای متقاضیان به شرح زیر است و ممکن است از جانب سفارت تغییر کند:

مدارک لازم جهت درخواست پذیرش

۱

ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات


(برای همه متقاضیان)

۲

ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
(درصورتی که گذرانده‌اید)

۳

ترجمه رسمی گواهی مجاز شدن در کنکور
(اختیاری)

۴

ترجمه رسمی مدرک کاردانی و ریزنمرات
( درصورتی که گذرانده اید )

۵

ترجمه رسمی مدرک لیسانس و ریزنمرات
(برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد)

۶

ترجمه رسمی مدرک فوق لیسانس و ریزنمرات


(برای متقاضیان دوره دکترا)

خدمات ما و شرایط عقد قرارداد

خدمات ویزا

خدمات پس از ورود به آلمان

هزینه کل این خدمات ۱۰۰۰ یورو می‌باشد.

موسسه در یک جلسه تماس تلفنی کلیه راهنمایی های لازم جهت کلیه خدمات زیر را بصورت رایگان برای متقاضیان انجام میدهد تا متقاضیان گرامی بتوانند قدم به قدم کلیه امور اولیه در آلمان را انجام دهند، اما اگر متقاضیان نیاز به حضور یک شخص راهنما در آلمان دارند که به صورت حضوری کلیه خدمات را به متقاضی ارائه دهد، این خدمات بصورت غیر رایگان و طبق تعرفه ای که ذکر شده از طرف متقاضی پرداخت می شود.

آخرین نوشته‌ها درباره آلمان

آشنایی با دانشگاه بایروت آلمان و نحوه پذیرش در این دانشگاه
دانشگاه بایروت آلمان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است...
آشنایی با قوانین و شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان 2024
آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و جذاب اروپا، با سیستم...
آشنایی با شرایط و هزینه های تحصیل در رشته ژنتیک در آلمان 2024
شرایط تحصیل رشته ژنتیک در آلمان شرایط تحصیل رشته ژنتیک...

آشنایی بیشتر با خدمات تحصیل در آلمان 2024 شرکت پارسیان اپلای

مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 ( تحصیل در آلمان 2024)

قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 را دارید؟ ما اینجا هستیم تا با ارائه اطلاعات لازم و ضروری، این مسیر را برایتان هموارتر کنیم. آلمان با برخورداری از دانشگاه ‌های برتر جهان، فرصت ‌های شغلی مناسب و فضای فرهنگی غنی، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی است. مهاجرت تحصیلی به کشورهایی مانند آلمان می ‌تواند یک گام مهم و مفید در راه تحصیلات و حرفه ‌ای شدن باشد.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با تمامی دوره های زبان آلمان در کشور آلمان روی لینک داده شده کلیک کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع و تغییرات متعدد در سیاست ‌ها و شرایط مهاجرتی، کسب اطلاعات به روز و دقیق درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار ارزشمند و مفید است.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره شرایط و فرصت ‌های مهاجرت تحصیلی به آلمان در سال 2024 هستید، تا انتها با ما همراه باشید. ما در ادامه قصد داریم همه آنچه که لازم است درباره مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان بدانید را به طور جامع در اختیارتان قرار دهیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشور آلمان در سال 2024 و همچنین رزرو زمان مشاوره تخصصی مهاجرت به صفحه تماس با ما سایت پارسیان اپلای مراجعه کنید.

آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان در سال 2024

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان، یک فرصت عالی برای دستیابی به تحصیلات بالاتر و تجربه زندگی در یک کشور پویا و پیشرفته را برای متقاضیان فراهم می کند. به همین دلیل است که هر ساله افراد بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور، اقدام می کنند. اما از آنجایی که هر یک از دانشگاه های آلمان، ظرفیت محدود و همچنین قوانین و مقررات خاصی دارند، دولت آلمان یک سری شرایط برای پذیرش متقاضیان تحصیل در این کشور در نظر گرفته است. بنابراین تنها متقاضیانی می توانند موفق به اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان شوند که تمامی شرایط مورد نظر را دارا باشند.

 شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان، بسته به مقطع تحصیلی می ‌تواند متفاوت باشد که در این بخش هر یک از آن ها را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد:

مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 در مقطع کارشناسی

قبل از اینکه شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان را در مقطع لیسانس، بررسی کنیم لازم به ذکر است که تقریبا 35 درصد از ظرفیت دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی، توسط دانشجویان بین المللی تکمیل شده است. از این آمار می توان نتیجه گیری کرد که دانشگاه های آلمان به ویژه در مقطع لیسانس، ظرفیت بالایی برای پذیرش دانشجویان از دیگر کشورها دارند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با تمامی دانشگاه های آلمان و لیست هزینه ها و شرایط پذیرش هرکدام روی لینک داده شده کلیک کنید.

از جمله شرایط و اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 در مقطع لیسانس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل، گپ تحصیلی می باشد. منظور از گپ تحصیلی، فاصله زمانی فارغ التحصیلی از مقطع تحصیلی قبلی و اقدام برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر می باشد. متقاضیانی که تا قبل از گذشت 4 سال از اخذ مدرک دیپلم شان، نسبت به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان اقدام کنند، شانس بیشتری از دیگر متقاضیانی که گپ تحصیلی شان زیاد شده، خواهند داشت.

از دیگر شرایط مهم مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان می توان به تسلط به زبان آلمانی اشاره کرد. برای اثبات تسلط به زبان آلمانی باید مدرک معتبر زبان آلمانی را به دانشگاه مورد نظر ارائه کرد. حداقل مدرک زبان آلمانی مورد قبول دانشگاه های آلمانی، مدرک b1 آلمانی می باشد. البته ناگفته نماند که مدرک b1 آلمانی تنها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمانی، مورد قبول است و اما متقاضیان برای ورود به دانشگاه باید مدرک زبان آلمانی خود را به b2 ارتقا دهند.

علاوه بر موارد مذکور، تمکن مالی نیز جزء اصلی ترین شرایط برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد؛ فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه های آلمان باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور دارد؛ در غیر این صورت، درخواست او رد خواهد شد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان، حدود 4 سال به طول می انجامد.

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد تا حد زیادی مشابه با شرایط متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های آلمان می باشد. اما با این تفاوت که فرد متقاضی باید مقطع کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه های معتبر و سطح علمی بالا با معدل قابل قبول گذرانده باشد.

طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان، بین 1 الی 2 سال متغیر است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 در مقطع دکتری

شرایط مهاجرت تجصیلی به آلمان 2024 در مقطع دکتری در مقایسه با مقاطع تحصیلی پایین تر، سخت تر می باشد.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع دکتری باید روزمه تحصیلی قوی داشته باشند تا شانس پذیرش آن ها زیاد شود.

علاوه بر آن در مقطع دکترا، مهاجرت تحصیلی به آلمان نیازمند داشتن مدرک زبان آلمانی سطح پیشرفته است. همچنین متقاضی باید توصیه نامه و انگیزه نامه قوی داشته باشد.

معمولا طول دوره تحصیل در مقطع دکتری در آلمان، 4 سال می باشد.

مراحل مهاجرت به آلمان 2024 از طریق تحصیل

به طور کلی مهم ترین و اصلی ترین مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 عبارت است از:

  • انتخاب دانشگاه

اولین گام برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل، انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر است.

  • ارسال درخواست به دانشگاه

متقاضی تحصیل در هر یک از دوره های تحصیلی مختلف در آلمان، پس از انتخاب دانشگاه باید درخواست خود را مبنی بر ادامه تحصیل به آن دانشگاه ارسال کند و تا زمان دریافت پاسخ، منتظر بماند.

  • ارسال مدارک مورد نیاز

متقاضی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی را تهیه کند. این مدارک شامل مدارک تحصیلی قبلی، مدرک زبان، اثبات توانایی مالی و سایر مدارک مربوطه می باشد.

  • اخذ ویزا تحصیلی آلمان

پس از تهیه تمامی مدارک مورد نیاز، دانشجو باید به سفارت یا کنسولگری آلمان مراجعه کرده و ویزای تحصیلی خود را اخذ کند. این ویزا به دانشجو اجازه می ‌دهد تا به آلمان مهاجرت و در آنجا تحصیل کند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 با کمک موسسه مهاجرتی پارسیان اپلای

در پایان لازم به ذکر است که اگر در هر یک از مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان با چالشی مواجه شدید، می توانید روی کمک مشاوران مهاجرتی پارسیان اپلای حساب کنید. مشاوران مهاجرتی پارسیان اپلای با رسیدگی به بیش از 1000 پرونده موفق در امور مهاجرت تحصیلی به شما کمک خواهند کرد که چالش های پیش روی خود را به بهترین نحو ممکن، برطرف کرده و بتوانید از دانشگاه مورد نظر خود در آلمان، پذیرش بگیرید.